Sunday, July 31, 2011

#Blair needs to explain why he refused an inquiry into 7/7 London Bombings...

Another bizarre twist Ex Prime Minister to Spain Jose Maria Aznar is now a director of News Corps. Aznar destroyed all documents related to Madrid bombings before leaving office.

Please sign the petition on the right, you do not have to be an American to ask Congress to investigate NewsCorps. This corruption and MURDOCH have to be stopped.

#Cameron STILL in #Murdochs pocket as he supports MURDOCH in Australia. MURDOCH ,who forbids free speech through his tight media control down under !...

#Hackgate #GordonBrown links

#Hackgate : David Thomson (#TIMES) who sold out to TOXIC Murdoch..

#Hackgate #Cameron & #Murdoch the #Chippy friends...

#Hackgate #Harbottle trying to save their skin...

Snippet from article

In one e-mail, from 2003, the paper’s royal reporter, Clive Goodman, complained to the top editor, Andy Coulson, about a management push to cut back on cash payments to sources, saying he needed to pay his contacts in the Scotland Yard unit that protects the royal family.

In another e-mail, Mr. Goodman said that he did not want to go into detail about cash payments because everyone involved could “go to prison for this,” according to the two people who described the e-mail’s contents.

The two people also said that in the exchange of e-mails, Mr. Goodman requested permission from Mr. Coulson to pay £1,000 for a classified Green Book directory, which had been stolen by a police officer in the protection unit.

The book contains the private phone numbers of the queen, the royal family and their closest friends and associates — a potentially useful tool for hacking.

In the years since the letter was written, various revelations have confirmed that phone hacking was endemic at the tabloid. Evidence disclosed in the past several weeks of widespread payoffs to the police have given rise to a second, and potentially more potent, front in the scandal.

Both Harbottle & Lewis and News International took notice of the e-mails to and from Mr. Goodman containing those initial indications of payoffs in 2007, according to the two people knowledgeable about the events.

News International’s chief lawyer set them aside for a second look, and they were among the e-mails retained in the files of the law firm.

 Yet they were not turned over to the police until last month, and no hint of their existence made its way into the firm’s single-paragraph letter four years more

#Hackgate ·#MET corruption and updates VIDEOS

#Hackgate: British Intelligence officer computer hacked !

#Hackgate: #MET are institutionally corrupt !

#Hackgate #Harbottle 'furious' over criticism

Senior lawyers at royal solicitors Harbottle & Lewis are "furious" at the way they have been blamed by Rupert Murdoch and others in the wake of the phone-hacking scandal, The Independent on Sunday has learned. They will meet the Metropolitan Police to explain their position "in the next few days".

Rupert Murdoch, the chairman of News Corporation, said the prominent London law firm had made a "massive mistake" when it gave the publishers of the News of the World a clean bill of health as to whether there was more illegality to be uncovered at the company at that time.

It is believed that Mr Murdoch also criticised the lawyers in a private meeting with Milly Dowler's family earlier this month, when he apologised for the newspaper hacking their dead daughter's mobile phone and deleting text messages, giving the family false hope that she might still be alive.
Harbottle & Lewis declared in May 2007 that there was no "reasonable evidence" that senior News International staff knew about the illegal activities of former royal reporter Clive Goodman.

They had been called in by the Murdochs and asked to examine as many as 2,500 emails sent by the reporter, who was jailed in January 2007 for hacking phones belonging to aides of Prince William.

News International (NI) has used the Harbottle letter of exoneration as a shield to fend off allegations that it covered up the widespread nature of illegal activities which continued to be practised by News of the World staff.

It later emerged that the emails did contain evidence of illegal payments to the police, though seemingly not of hacking.

When NI recently obtained a second opinion on the emails from Lord Macdonald, the former director of public prosecutions, he concluded within minutes that there was possible evidence of criminal activity and advised NI to call the police. James Murdoch later told MPs that they relied on the letter to "push back" against fresh allegations of hacking.

The Murdoch claims have infuriated Harbottle & Lewis so much that some senior figures at the firm are understood to have discussed taking legal action for defamation.

The firm was initially barred from explaining its position because of client confidentiality, but NI later lifted this restriction. Harbottle will now speak to the police and the Commons Culture, Media and Sport Committee. A source close to the firm confirmed it "actively asked to be released from the obligations of privilege".

Yesterday, The New York Times (NYT) reported that both NI and Harbottle were clearly aware of the contents of the emails when the exculpatory letter was written. According to the paper, in one email Clive Goodman warns that those involved could "go to prison for this".

Despite this, the Harbottle letter makes no reference to payments to the police.

The letter was commissioned after a threat from Goodman to sue NI for unfair dismissal on the grounds that senior executives knew about the phone-hacking.

 There was, according to The NYT, citing sources familiar with the incidents, "huge anxiety" about the precise wording. NI urged the law firm to write a letter giving it a clean bill of health in the strongest possible terms.

Jon Chapman, NI's head of legal affairs, reportedly rejected two earlier drafts as being insufficiently broad.

One person familiar with the correspondence is reported to have said that the lawyers involved seemed to struggle to find language that said the review had found no evidence of wrongdoing.

Another Harbottle source added: "If we made any mistakes, we will hold our hands up, but we are extremely keen to protect our reputation and we will vigorously challenge any suggestion that we were in any sort of cahoots with News International."

Tomorrow, Labour leader Ed Miliband will attempt to step up pressure on the coalition about its role in the hacking scandal. Mr Miliband will send letters to David Cameron, George Osborne, Jeremy Hunt, Nick Clegg and Vince Cable asking about the Government's links to News International, the handling of the BSkyB bid and the employment of Andy Coulson.

"The signs are that David Cameron still does not get it," said Ivan Lewis, Labour's culture spokesman. "A tangled web of their own making will not go away until they and their Cabinet colleagues give full and frank answers to legitimate questions."

But Labour's hopes of further capitalising on the scandal appear hampered by the release of details of a string of meetings and social events attended by senior party figures with News International bosses.

Mr Miliband met NI editors and executives, including the former chief executive Rebekah Brooks, 12 times after the general election.

In all, Labour frontbenchers, including Douglas Alexander, Tessa Jowell and Shaun Woodward, met News International in some form 60 times since May 2010.

#Hackgate #Murdochs toxic betrayal #SaraPayne

Less than a month ago, not even the most feverishly imaginative journalist in the Fleet Street diaspora could have conjured up a dramatic front page featuring a picture of former News International chief executive Rebekah Brooks alongside her close friend Sara Payne above a headline: 'Named and Shamed: News of the World Targeted Sara Payne.'

The banner headline on Friday's London Independent was positioned above the facsimile of the 'Named and Shamed' front page of Rebekah's News of the World almost exactly 11 years ago listing the names and addresses of known sex offenders.

To quote WB Yeats, all is changed, changed utterly. Sara Payne, whose eight-year-old daughter Sarah was murdered by a sex offender in 2000, triggering Brooks's successful campaign for a Sarah's Law, wrote a valedictory piece in the final edition of the News of the World earlier this month in tribute to her "good and trusted" friends at the newspaper.

She had been assured by the police involved in Operation Weeting investigating the phone hacking allegations that she had not been hacked. As the Guardian revealed on-line on Thursday afternoon, she had been a victim of hacking by her so-called good and trusted friends at the NotW.

She is understandably devastated at the betrayal by the News of the World which gave her a mobile telephone to help her keep in touch with supporters.

Brooks, on police bail after being arrested for her alleged role in the extraordinary hacking odyssey, issued a statement saying the Payne allegations were abhorrent and particularly upsetting because Payne was a "dear friend".

Whether they remain friends was unclear last night, but what is certain is that this latest and most sensational development in what has been dubbed Hackingate confirms there is more to come before this drama plays itself out.

There is now a plethora of private, judicial and police investigations delving through reams of emails, phone records, illicit payment slips and witness statements in an effort to get to the bottom of a six-year eavesdropping operation involving up to 7,000 victims.

There are 60 police officers working on Operation Weeting. They have been sifting through the staggering pile of paperwork accumulated by private investigator Glenn Mulcaire. His Aladdin's Cave of information was the source for the Payne story.

Mulcaire, jailed with the NotW royal editor Clive Goodman in 2007 for hacking into the mobile phone of Prince William's private secretary, is in no mood to protect his past paymasters at News International. Until his ultimate bosses, James and Rupert Murdoch, gave evidence two weeks ago to the House of Commons' cultural and media committee, he was having all his legal fees paid by News International. Not any more. This is bound to have loosened his tongue.

And late last Friday, Mulcaire responded to a claim by the policeman investigating the death of Sarah Payne that he too was hacked, by lobbing a smoking grenade into the News International bunker. The investigator issued a statement making it clear that whatever he did he was acting under instruction. From who remains to be seen.

Likewise Goodman, who has been rearrested and lost his job as royal correspondent on the Daily Star, is in no mood to maintain any code of omerta.

He and Mulcaire were the ultimate fall guys. They went to jail to maintain the pretence that they were rogue operators. The contagion stopped with them. This is not the case now. Increasingly, the stain is spreading.

Last week, crime writer Wensley Clarkson, former news editor on the Sunday Mirror, told Newsnight that not only did all the newspapers hire private investigators to get information, so, too, did ITV, Channel 4 and the BBC.

And Clarkson said that if the phone hacking technology had been around when he was working on a newsdesk, he would have utilised it. While it is unclear how many non-News International titles resorted to phone hacking, there is little doubt that money was paid for the covert provision of ex-directory telephone numbers, addresses and car registration details.

And while the discredited Rebekah Brooks attempted to implicate other titles before her arrest, it was significant that on Thursday, the London Times, Murdoch's so-called quality title, was alone in pointing a finger at former Daily Mirror editor Piers Morgan.

The rest of Fleet Street has been blithely ignoring the growing allegations that Morgan may also have utilised phone hacking in pursuit of scoops.

The affable public schoolboy, who has built a hugely lucrative career in the United States as CNN's replacement for Larry King and as a panelist on America's Got Talent, is furious at the claims, saying: "My phone-hacking accusers are lying smearers".

On Twitter, he named the mischief-makers as Conservative blogger Paul Staines known as Guido Fawkes, former Mirror editor Roy Greenslade and Tory MP Louise Mensch who mistakingly claimed Morgan had admitted publishing an article based on phone hacking in 2002.

Two weeks ago, Mensch declined to repeat the allegations outside of parliamentary privilege when she was quizzed by Morgan on CNN.

Guido Fawkes posted on his site on July 12, referring to the Mirror in April 2002 when Piers was in charge.

He alleged that James 'Scottie' Scott, the Daily Mirror's showbiz reporter at the time, was listening into Ulrika Jonsson's voicemails when he was flummoxed by messages in her native Swedish.

As fortune would have it, he was apparently able to get a half-Swedish Mirror secretary to translate the mysterious voicemails. According to Fawkes, it was clear from the translations that the couple were having an affair. The male voice sounded just like the then England football manager Sven Goran Eriksson. The paper put the allegation to the sexy Swedish shaggers and they coughed to the truth of the allegation. It broke on April 19, 2002.

The paper's editor at the time, one Piers Morgan, was receiving flak for the fact that his '3AM Girls' gossip section lacked any bite compared to Morgan's old Bizarre column in News International's Sun. Morgan decided to let '3AM Girl' Jessica Callan break the story under her byline in order to try and rid the column of its banal reputation. The story won Scoop of the Year.

Last Wednesday, Morgan told ABC News: "I have never hacked a phone, told anyone to hack a phone, nor to my knowledge published any story obtained from the hacking of a phone."

So far CNN has not lost faith in Morgan, but the controversy will not help foster his burgeoning US career.

Back in London, former News International employees have turned on boss James Murdoch. He has been accused of lying to the parliamentary committee about the extent of his knowledge of phone hacking at the News of the World. The paper's former editor, Colin Myler, and the dismissed lawyer, Tom Crone, have both gone on record contradicting his evidence. On Friday, committee head honcho, burly Labour MP Tom Watson, confirmed that the committee would be reconvened during the summer recess and Murdoch asked to explain himself.

Coupled with the chastened Scotland Yard's determination to get at the hacking operation root and branch, this augurs badly for Murdoch, his former chief executive Rebekah Brooks and former NotW editor Andy Coulson.

While Coulson did resign as editor in the wake of the Goodman/Mulcaire jailings and subsequently fell on his sword as British Prime Minister David Cameron's director of communications this year, he must fear the threat of porridge.

One well-placed investigator said last night: "There are going to be more arrests. There are people who sanctioned payments, authorised surveillance and were involved in the phone hacking who have not yet been arrested.

The Yard has not come out of this well so far, but Operation Weeting will get to the truth and those responsible will be named and shamed."

And what of Cameron?

Last night, he was starting his week-long £10,000 Tuscan holiday with his family. Can he survive the fallout from the scandal surrounding his acolyte Coulson?

With the Yard and Lord Justice Levenson commencing forensic probings of Hackingate, life is set to be uncomfortable for a premier who admitted to dozens of meetings with Rupert Murdoch and hired someone whose protestations of ignorance of organised phone hacking could yet be exposed.

Whatever the fallout, News International has been badly damaged.

Circulation of The Sun, Sunday Times and Times is dramatically down. Plans to start a Sunday Sun are on hold. Meanwhile, Associated Newspapers, whose Mail on Sunday has gained about 600,000 new readers, is at an advanced stage of launching a red-top Sunday to cash in on the 2.2 million regular buyers of the News of the World.

But the world of print has been irreparably damaged by this phone hacking scandal, whose monumental outcome remains ominously unclear. What odds is Paddy Power offering on further casualties in the shape of big names and even more newspaper titles?

Saturday, July 30, 2011

#Hackgate #MET police tried to cover up hacking !

#Hackgate: #FBI’s News Corp. 9/11 Probe Moves Forward

By Patricia Hurtado, David Glovin and Greg Farrell - Jul 29, 2011

The FBI is in the initial stage of a probe of News Corp. (NWSA) as investigators evaluate whether U.S. charges can be brought over claims employees hacked into a rival’s website and sought access to phone records of victims of the 9/11 attacks, a person familiar with the matter said.

The Federal Bureau of Investigation will let Scotland Yard take the lead on a parallel investigation already under way in Britain, said two law-enforcement officials familiar with the matter.

The bureau isn’t planning to mount an aggressive investigation into allegations that News Corp.’s payments to U.K. police officers a decade ago violated a U.S. overseas bribery law, said the officials, who didn’t want to be identified because they aren’t allowed to discuss the U.S. Justice Department’s investigation.

“If the conduct largely relates to payments made to the U.K. police, it is quite probable that the U.S. would defer to the strong enforcement regime in the U.K.,” said Angela Burgess, a partner at the law firm Davis Polk & Wardwell LLP in New York. “If there are U.S. victims or a greater U.S. nexus, a broader U.S. investigation is more likely.”

In the U.S., Manhattan federal prosecutors have joined the inquiry into allegations that News Corp.’s American marketing arm hacked a password-protected website at Floorgraphics Inc., an attorney for Floorgraphics said.
FBI Questions

William Isaacson, a lawyer at Boies, Schiller & Flexner LLP who represented Floorgraphics at a 2009 civil trial against News America Marketing In-Store Services, said two Manhattan prosecutors participated in his July 18 interview by the FBI. In its lawsuit, Floorgraphics, now based in Hamilton, New Jersey, claimed News America employees hacked into its website in 2003 and 2004.
“They wanted to know what the case was about,” Isaacson said in a telephone interview. One of the prosecutors identified by Isaacson works in the office’s public-corruption unit, while the other works in the complex-fraud unit, according to a personnel directory in the federal courthouse in Manhattan.

Allegations of phone hacking at the now-closed News of the World newspaper in the U.K. have led to the arrest of at least 10 people, including Rebekah Brooks, a former chief executive officer of News Corp.’s News International unit, and ex-News of the World editor Andy Coulson, who was Prime Minister David Cameron’s press chief until January.

Scandal Fallout

The furor led to News Corp.’s dropping a takeover bid for British Sky Broadcasting Group Plc and prompted Cameron to start an inquiry.

The FBI is pursuing a claim that News Corp. reporters unsuccessfully tried to get a former New York police officer to obtain phone records of victims of the Sept. 11, 2001, terrorist attacks that destroyed the World Trade Center in Manhattan.

U.S. investigators are attempting to identify any victims, evaluating whether there is enough evidence to bring any federal charges and if the alleged crimes in the U.S. took place too far in the past to be prosecuted, said the person familiar with the probe related to the Sept. 11 attacks, who declined to be identified because the matter isn’t public.

The probe into the illegal phone records access is in the most preliminary stage, the person said.

News Corp. chief Rupert Murdoch told U.K. lawmakers last week that he has “seen no evidence of these allegations.”

News Corp.’s New York Post told employees to retain files related to any attempts at unauthorized access to third-party data, or illegal payments to government officials in an effort to obtain information, according to a memorandum reproduced on The Poynter Institute’s Romenesko Web site.

Federal Probe

Teri Everett, a spokeswoman for News Corp., didn’t immediately return a call seeking comment on the memorandum or the federal probe of the company.
Ellen Davis, a spokeswoman for U.S. Attorney Preet Bharara in Manhattan, declined to comment on a U.S. investigation. Alisa Finelli, a Justice Department spokeswoman, also declined to comment.

Bharara’s office regularly investigates allegations of white-collar crime that cut across state and international borders.

Suzanne Halpin, a spokeswoman for Wilton, Connecticut-based News America, declined to immediately comment on the participation of Manhattan prosecutors in the Floorgraphics probe.

Isaacson said he fielded questions from two Manhattan assistant U.S. attorneys and an FBI agent in what appeared to be a preliminary inquiry. His phone interview with the prosecutors and FBI agent came on the same day that press reports appeared about the Floorgraphics lawsuit, he said.

Floorgraphics Lawsuit

In its lawsuit, which was tried in federal court in Trenton, New Jersey, Floorgraphics accused News America Marketing of stealing business by hacking into its secure website 11 times from October 2003 to January 2004 and through other means. At the time, Floorgraphics sold floor advertising in grocery stores.

At the trial, a News America Marketing lawyer acknowledged that his client’s computers were used to access Floorgraphics’ site. Six days into the trial, News America Marketing entered into what its lawyer called a “series of business arrangements” with Floorgraphics, part of which involved a $29.5 million payment and an agreement to buy Floorgraphics’ assets, according to court records.

Floorgraphics agreed to dismiss the case.

“This site was available to hundreds, if not thousands, of Floorgraphics retailers, representatives of consumer packaged goods companies and Floorgraphics employees,” Halpin, the News America Marketing spokeswoman, said in a statement last week.

‘Employee Movement’

“There is considerable employee movement within this industry, and we believe it was someone with an authorized password” who was using a News America Marketing computer, she said. “News America Marketing condemns such conduct, which is in violation of the standards of our company.”

This month, U.S. Senator Frank Lautenberg for New Jersey called for U.S. Attorney General Eric Holder to investigate the possibility that payments to U.K. police could be considered a violation of the Foreign Corrupt Practices Act, which forbids U.S. companies from paying bribes to officials of foreign governments. On July 15, Holder confirmed the existence of an “ongoing investigation.”

‘A Stretch’

Some lawyers question whether the law, used primarily to punish bribes to obtain business, would apply to paying police officers for information.
“The FCPA is not a global statute governing all corrupt activity in the world,” said Steven Peikin, a former federal prosecutor now at Sullivan & Cromwell LLP.

“It would seem to me that if you’re paying off a police official to obtain information, that would be a stretch,” he said. “It’s not the heartland of conduct that the FCPA was intended to reach.”

The Floorgraphics civil case is Floorgraphics v. News America Marketing In-Store Services Inc, 04-cv-03500, U.S. District Court, District of New Jersey (Trenton).

To contact the reporters on this story: Patricia Hurtado in New York at; David Glovin in New York at; Greg Farrell in New York at .

To contact the editor responsible for this story: Michael Hytha at

#Hackgate: #Miliband 'went to News International parties'

Miliband 'went to News International parties'
The Independent
By Sam Lister
Saturday, 30 July 2011

Labour leader Ed Miliband attended a string of News International parties and held talks with former chief executive Rebekah Brooks, records released today showed.

Mr Miliband also had a series of meetings with the editors of the News of the World and the Sun, Labour confirmed.

The party leader met Mrs Brooks, who was forced to quit two weeks ago over the phone hacking scandal, on September 15 for a "general discussion".

Sun editor Dominic Mohan was also at the London meeting but held separate discussions with Mr Miliband in February as well as at Labour's party conference last autumn.

Mr Miliband attended the News International annual summer reception in 2010 and this year as well as the organisation's party at the Labour conference.

Two days before it emerged the mobile phone of murdered schoolgirl Milly Dowler was hacked by a private investigator working for the News of the World, shadow foreign secretary Douglas Alexander attended a social event in the Cotswolds with Mrs Brooks and Mr Hinton as well as Richard Wallace from the Daily Mirror.

The party was hosted by Rupert Murdoch's daughter Elisabeth and her husband Matthew Freud in Burford on Saturday, July 2.

Mr Alexander also met the couple in London at a "social" event on December 20, the document reveals.

Shadow Northern Ireland secretary Shaun Woodward met Mrs Brooks on Boxing Day. It emerged earlier this month that Prime Minister David Cameron, who succeed Mr Woodward as MP for Witney after he quit the Tories and defected to Labour, also had a social engagement with Mrs Brooks on December 26.

Mr Woodward also met up with Mrs Brooks in France on June 11 this year and visited Mr Hinton on October 9 in the United States of America.

Tessa Jowell, shadow Olympics minister, also attended the party although she declared the date as July 3. The bash, held at Burford Priory, reportedly started on Saturday evening and continued until noon the next day.

Ms Jowell also met the couple at social events in London and Oxfordshire on December 1, Christmas Eve and Boxing Day.

Ed Miliband had previously released a list of the meetings he had held since taking the top job last September but today's records date back to May and cover all the party's senior politicians.

They show Mr Miliband has attended more than 50 meetings or receptions with proprietors, editors and senior media executives, including senior figures from the BBC, ITV, the Daily Mirror, the Daily Telegraph, The Independent, The Observer, The Times and The Guardian.

It follows the release by Government of all ministerial contacts with senior media executives. That showed Chancellor George Osborne had met executives of News Corporation companies on 16 occasions since the coalition Government took power.

It also emerged that News Corp chairman Rupert Murdoch was the first senior media figure to meet Jeremy Hunt after he was appointed Culture Secretary in May last year - though this was before Mr Hunt was given responsibility for deciding on the failed BSkyB bid. PA

#Hackgate : #NewsCorp:New York Post Employees Told to ‘Preserve’ Documents

July 29, 2011, 5:13 pm
The New York Times

Employees of The New York Post, Rupert Murdoch’s irreverent and hard-charging city tabloid, were told Friday to keep any documents they may have that pertain to the kind of illegal activity that has led to numerous arrests and a widening investigation at the News Corporation’s British newspapers.

The paper’s editor, Col Allan, told employees in an e-mail late Friday afternoon that the instructions were being made out of an abundance of caution, not because any illegal acts had been uncovered. Lawyers for News Corporation asked that employees be told they should preserve any such documents or files because of the investigations in London, he said.

“As we watched the news in the U.K. over the last few weeks, we knew that as a News Corporation tabloid, we would be looked at more closely. So this is not unexpected,” he wrote. “I am sorry for any inconvenience caused by this directive. However, given what has taken place in London, it is necessary for us to take this step.”

News Corporation officials would not comment on the matter.

Though Mr. Allan and News Corporation lawyers were adamant that the directive did not indicate that anyone at The Post had broken the law, the move shows just how concerned the company is that it could face a wide-ranging investigation in the United States.

The notice appears to be limited to The Post. Journalists at Mr. Murdoch’s other New York-based newspaper, The Wall Street Journal, did not receive similar instructions.

The memo from Col Allan read:

By now, you have received an email from News Corporation’s in-house legal counsel to preserve and maintain documents.

All New York Post employees have been asked to do this in light of what has gone on in London at News of the World, and not because any recipient has done anything improper or unlawful.

As we watched the news in the U.K. over the last few weeks, we knew that as a News Corporation tabloid, we would be looked at more closely. So this is not unexpected.

I want to stress that your full and absolute cooperation is necessary and you are expected to comply with this direction from our legal department. At the same time, please know we understand and take very seriously your concerns over the protection of legitimate journalistic sources. While we have instituted this hold, we do intend to protect from disclosure all legitimate and lawful journalistic sources in accordance with the law.

I am sorry for any inconvenience caused by this directive. However, given what has taken place in London, it is necessary for us to take this step.

Let me say how grateful I am for the hard work and terrific reporting all of you do here each and every day. The New York Post has a proud history. We will also have a proud future.

Thank you for your professionalism and full cooperation in this matter.

The memo from News Corp. Legal read:

Dear New York Post Colleagues,

As you have undoubtedly seen, there have been press accounts of inquiries into whether employees or agents of News Corporation or its subsidiaries have (a) accessed telephone and/or other personal data of third-parties without authorization, and/or (B) made unlawful payments to government officials in order to obtain information. As you also know, these stem from the actions at The News of the World in London, as well as unsourced, unsubstantiated reports in one London tabloid.

Starting today, all employees must preserve and maintain all documents and information that are related in any way to the above mentioned issues.

Please know we are sending this notice not because any recipient has done anything improper or unlawful. However, given what has taken place in London, we believe that taking this step will help to underscore how seriously we are taking this matter.

Here is what is required of you:

Any documents pertaining to unauthorized retrieval of phone or personal data, to payments for information to government officials, or that is related in any way to these issues, must be retained.

Please note that the term “documents” should be construed in its broadest sense, including but not limited to: written material, graphs, charts, files, e-mail, text messages, instant messages, any content in social media, voicemail, tape recordings, microfiche, video and film, handwritten notes, draft documents, memoranda, calendars, card files, appointment books, and the like whether in hard copy or on computer databases, hard drives, desk tops, laptops, thumb drives, disks, backup tapes, or any other storage medium, and regardless of whether the document is located on a company-issued or personal device. It also includes all copies of the same document.

The term “related in any way” should also be applied broadly. If you have any doubt whether a document should be preserved, you should err on the side of preserving it.

You do not need to collect relevant documents. However, if relevant documents are destroyed or otherwise made unavailable, it may prevent the New York Post from protecting its interests and subject you and individual officers or employees of the New York Post to severe sanctions. Any destruction of such documents or information, inadvertent or otherwise, should be reported to the Legal Department.

In sum, effective immediately, and until further notice, you and your staff must comply with the following directive: do not destroy, discard, alter or change any potentially relevant documents as defined above, even if such documents or materials would otherwise be routinely discarded or destroyed in the ordinary course of your business.

Finally, we understand your concerns over the protection of legitimate journalistic sources. We intend to protect from disclosure all legitimate and lawful journalistic sources in accordance with the law.

If you are unsure of the nature or extent of your responsibilities, or if you are aware of additional personnel to whom this memorandum should be sent, please contact Genie Gavenchak in News Corporation’s Legal Department.

#Hackgate: #NewsCorp, said the fear inside the company is that Rupert will not see 82 as a free man

#What now for Rupert Murdoch?What does the future hold for News Corp and the Murdochs?

Rupert's biographer Michael Wolff and commentator Roy Greenslade discuss the damage done

Friday 29

July 2011 21.15 BST

Could the hacking scandal be the end of Rupert Murdoch and News Corp? Michael Wolff, author of The Man Who Owns the News, a biography of Murdoch, and media commentator Roy Greenslade talk about about the man, the media empire and what happens next. Emine Saner listens in.

Roy Greenslade: As bad as things appear to be, Rupert Murdoch could be seen to be a tremendously beneficial owner of media in Britain. He's poured money into the Times and the Sunday Times, and kept them afloat when few other people would have done so. He launched satellite TV, increasing the range of channels available to everyone. This must surely be something to appreciate about the man.

Michael Wolff: If you like the direction, reach and power of "big media", you can hardly find someone who has been more beneficial than Rupert Murdoch. The downside, however, is to use it to further his own interests, create a power base, an independent state of his own. Murdoch loves newspapers. But one of the reasons he has loved newspapers is they can be very powerful and they give him a power he can use.

RG: Isn't it always the case that small media, if it's successful, is going to become big media? We would say in terms of business, if we believed in capitalism, that branching out is a natural consequence. So Murdoch, as a newspaper owner, gains power, and we know there's this amazing reciprocal relationship that goes on. He uses his political power to further his business interests, and he uses his business interests to further his political power. The point is, is there any proof that his use of political power has had any effect on the democracies of Australia, Britain, the United States? Especially the US, where it seems he has very little political clout.

MW: Let's take the present presidential election cycle, in which you have a list of candidates in the Republican party. [You look] at these people and think, "how did they get here? These are the strangest group of national candidates ever assembled, how did this happen?" The answer, most obviously, is because of Fox News. It has two million viewers who want to be entertained by politics, who need exaggerated figures to entertain them. You can only be a viable Republican if you speak to the Fox audience. They demand exaggerated figures, therefore we have conservatives who are unelectable in America.

RG: Is that not a failing of politics? Is it politicians who are being lured – and this would be true in Britain – into the idea that this man has more power than he really has?

MW: I absolutely believe that. Both here and in the US, at any point, politicians could say "no, you're not powerful, you just have the illusion of power and that's what everyone is falling for". But that's a bit of dialectic here – whether power is real or it's an illusion. I think this is a unique moment – you can call it an Emperor's New Clothes moment – of re-evaluation of what power means.

RG: You've spent time with Murdoch, and over the years so did I. I've also met – and suffered under – other media moguls, most particularly the late, unlamented Robert Maxwell so I am able to contrast them as people. Murdoch is quite a nice guy when you meet him. He is quite gentle, he rarely raises his voice. I found him quite sociably liberal, though clearly a rightwinger. As a person, he is not without charm. He really likes journalists, he likes the gossip.

MW: I think you can even go so far as to say the man has a fundamental amount of integrity. He is guided by a set of clear interests, principles and a worldview, and mostly he doesn't deviate from it. Having said that, fundamentally the problem is that Rupert Murdoch doesn't care about you. He doesn't care about anybody outside of his sphere. He is connected only to specific things – his family, which is good, you feel a warmth. He is a victim to these emotions as much as any father. And he cares about his company. But beyond that …

RG: We balance between Rupert being a good thing for keeping newspapers going and yet at the same time, having accrued that power, has misused it. Is it not possible to conceive that this crisis would lead to a rebalancing, or are we really seeing – as I believe – the disembowelment and end of News Corp altogether?

MW: Let's just deal with the newspapers. We are seeing the end of newspapers and this has given a weapon, within News Corp, to those who have been saying, "What do we have these papers for? We have all this capital tied up in low- or often no-growth businesses." They have the upper hand now. I think that's one of the reasons why the newspapers will go; also the newspapers are incredibly tainted and I don't see how the Murdochs can go on running a business in the UK any more. As for News Corp as a whole, the best-case position is to say, "if we get rid of the newspapers and we get rid of the Murdochs, we have a healthy company". I think it may be too late for that.

Emine Saner: What happens to the rest of the family? Is this also the end of the Murdoch dynasty?

RG: James has been found wanting in this whole affair. He wasn't around when it happened, but he was sent in to clean it up and he used a toothbrush.

MW: I've spent time with James. He is intelligent, but he is the son of a rich man and that's his dominant characteristic – he is impulsive, entitled, arrogant, he listens to nobody. What that means, ultimately, is that he is incredibly immature. His father is too old; he is too young.

RG: Do you think there is a real split in the family?

MW: I'm just picking up on what I hear and obviously there is an enormous amount of friction. At some point it naturally becomes every man for himself.

RG: The performance in front of the select committee was extraordinary. I kept thinking, is he acting? Is he pretending he's not hearing, that he's faltering and doddery in order to confuse the committee?

MW: I've been telling people this for several years now. This man is 80, and he's an old 80. In all the time I spent with him, this is the behaviour that I saw. He can't hear. There are a whole range of cognitive references he can't deal with – dates, names, mid-term memories, abstractions. He can deal with things right in front of him. That's why he's very good on the phone with newspaper editors.

ES: Where does he go from here?

RG: He retires to a nice Los Angeles ranch, I guess, Ronald Reagan-style.

MW: One of the better sources I have, with access to News Corp, said the fear inside the company is that Rupert will not see 82 as a free man

#Hackgate : James #Murdoch statement to staff on the closure of NOTW

BBC Website:

News International has announced that it is closing the News of the World - Sunday 10 July 2011 will be it's last ever edition.

James Murdoch, chairman of News International made the following statement to staff:
"I have important things to say about the News of the World and the steps we are taking to address the very serious problems that have occurred.

"It is only right that you as colleagues at News International are first to hear what "I have to say and that you hear it directly from me. So thank you very much for coming here and listening.

"You do not need to be told that The News of the World is 168 years old. That it is read by more people than any other English language newspaper. That it has enjoyed support from Britain's largest advertisers. And that it has a proud history of fighting crime, exposing wrong-doing and regularly setting the news agenda for the nation.

"When I tell people why I am proud to be part of News Corporation, I say that our commitment to journalism and a free press is one of the things that sets us apart. "Your work is a credit to this.

"The good things the News of the World does, however, have been sullied by behaviour that was wrong. Indeed, if recent allegations are true, it was inhuman and has no place in our Company.

"The News of the World is in the business of holding others to account. But it failed when it came to itself.

"In 2006, the police focused their investigations on two men. Both went to jail. "But the News of the World and News International failed to get to the bottom of repeated wrongdoing that occurred without conscience or legitimate purpose.

"Wrongdoers turned a good newsroom bad and this was not fully understood or adequately pursued.

"As a result, the News of the World and News International wrongly maintained that these issues were confined to one reporter. We now have voluntarily given evidence to the police that I believe will prove that this was untrue and those who acted wrongly will have to face the consequences.

This was not the only fault.

"The paper made statements to Parliament without being in the full possession of the facts. This was wrong.

"The Company paid out-of-court settlements approved by me. I now know that I did not have a complete picture when I did so. This was wrong and is a matter of serious regret.

"Currently, there are two major and ongoing police investigations. We are cooperating fully and actively with both.

"You know that it was News International who voluntarily brought evidence that led to opening Operation Weeting and Operation Elveden. This full cooperation will continue until the Police's work is done.

"We have also admitted liability in civil cases. Already, we have settled a number of prominent cases and set up a Compensation Scheme, with cases to be adjudicated by former High Court judge Sir Charles Gray.

"Apologising and making amends is the right thing to do. Inside the Company, we set up a Management and Standards Committee that is working on these issues and that has hired Olswang to examine past failings and recommend systems and practices that over time should become standards for the industry.

"We have committed to publishing Olswang's terms of reference and eventual recommendations in a way that is open and transparent.

We have welcomed broad public inquiries into press standards and police practices and will cooperate with them fully.

"So, just as I acknowledge we have made mistakes, I hope you and everyone inside and outside the Company will acknowledge that we are doing our utmost to fix them, atone for them, and make sure they never happen again.

"Having consulted senior colleagues, I have decided that we must take further decisive action with respect to the paper.

"This Sunday will be the last issue of the News of the World. Colin Myler will edit the final edition of the paper.

"In addition, I have decided that all of the News of the World's revenue this weekend will go to good causes.

"While we may never be able to make up for distress that has been caused, the right thing to do is for every penny of the circulation revenue we receive this weekend to go to organisations - many of whom are long-term friends and partners - that improve life in Britain and are devoted to treating others with dignity.

"We will run no commercial advertisements this weekend. Any advertising space in this last edition will be donated to causes and charities that wish to expose their good works to our millions of readers.

"These are strong measures. They are made humbly and out of respect. I am convinced they are the right thing to do.

"Many of you, if not the vast majority of you, are either new to the Company or have had no connection to the News of the World during the years when egregious behaviour occurred

"I can understand how unfair these decisions may feel. Particularly, for colleagues who will leave the Company. Of course, we will communicate next steps in detail and begin appropriate consultations.

"You may see these changes as a price loyal staff at the News of the World are paying for the transgressions of others.

"So please hear me when I say that your good work is a credit to journalism. I do not want the legitimacy of what you do to be compromised by acts of others.

"I want all journalism at News International to be beyond reproach. I insist that this organisation lives up to the standard of behaviour we expect of others. And, finally, I want you all to know that it is critical that the integrity of every journalist who has played fairly is restored."

#Hackgate:Operation TULETA: WHY is Madeleine McCanns image on the video ?????

I had hoped we were  seeing the beginning of the destruction of the Murdoch Empire. BUT using Madeleines face so blatantly on their criminal activities is two fingers up to everyone and I am still running the show attitude. 

The implication could not be more obvious, Madeleines face with Milly Dowlers name right along side. Mitchell has already said there IS NO evidence of the McCanns phones having been hacked and YET once again little Maddie is used to give the appearance that the McCanns are also victims of phone hacking !

AND yes of course MURDOCH has used Milly Dowler once again to protect his friends the McCanns.

The most important aspect of this story is the exposure of a cabal that includes media owners, leading politicians and senior figures in the police force. The fact that the police had a 11,000 pages of notes, written by Glenn Mulcaire, the convicted phone-hacker, that gave the names of the thousands of people he hacked, their phone-numbers, pin-numbers and the name of the journalists who commissioned the work, but did nothing about it, clearly shows corruption at the highest level.

#Hackgate : #StakeKnife and Andy Coulson...

Now, it is alleged the News of the World’s then senior executive editor, Alex Marunchak, hired two former police detectives in 2006 to examine e-mails sent by Mr Hurst, known up to now only by his pseudonym, Martin Ingram.

In last night’s programme Mr Hurst was seen interviewing the computer expert allegedly hired by the former detectives, in which the hacker admitted he placed a so-called Trojan virus on Mr Hurst’s computer’s hard-drive.

Secretly filmed by Panorama, the hacker, who cannot be named because he is facing other charges, said: “It weren’t [sic] that hard. I sent you an e-mail that you opened, and that’s it ... I sent it from a bogus address ... Now it’s gone.”
Last night, Mr Hurst, speaking to The Irish Times, said Panorama had found the now dormant virus in his hard-drive in recent months after they sent it for technical examination, but no evidence his e-mails were still being intercepted.
The information allegedly gleaned was faxed to the News of the World ’s Dublin office, where Mr Marunchak was then editing its Irish edition. Mr Scappaticci secured a court order blocking the publication of anything that could identify his whereabouts.

The information gleaned due to the virus, which operated for three months before it self-destructed, was later shared with MI5, Panorama alleges, which appears to imply the source for the programme’s information about the newspaper’s conduct came from MI5.

Mr Hurst, a controversial figure in many quarters, said his computers were now scanned twice a day for viruses: “But back in 2006 we were all a bit naive about internet security – not like now.”

The timing of the alleged interception may have political consequences, since Andy Coulson, British prime minister David Cameron’s former communications adviser, was still editing the Sunday newspaper at the time.

#Hackgate : #StakeKnife : Ian Hurst said: "I'm old enough and ugly enough to tell you quite clearly and candidly that I am shocked."

Alex Marunchak Mr Marunchak said it was "absolutely untrue any unlawfully obtained material was ever received by me"

#Hackgate : #StakeKnife : Ian Hurst-Martin Ingram. Criminal Investigation

Formal criminal investigation

Former army intelligence officer Ian Hurst told Channel 4 that he had been informed by the Met this week.

A private investigator working for News of the World allegedly hacked into Mr Hurst's computer in 2006 and retrieved sensitive emails regarding Northern Ireland security matters.

Police officers working for Operation Tuleta have informed me that they have identified information of evidential value in regards to my family's computer being illegally accessed over a sustained period of 2006. Ian Hurst, Former army intelligence officer.

In a statement, Mr Hurst said:

"Police officers working for Operation Tuleta have informed me that they have identified information of evidential value in regards to my family's computer being illegally accessed over a sustained period of 2006.
"The decision by the Metropolitan Police to proceed to a full criminal investigation was conveyed to me this week by Tuleta police officers."

#Hackgate : #Leveson sets out his vision for public inquiry

#Hackgate #SaraPayne policeman 'I was hacked by #NOTW

#Hackgate #SteveNott 'Anyone can hear private messages 1999'

#Hackgate: #BSkyB to return 1 billion to share holders !

#Hackgate : #Brooks on Sara Payne phone hacking...

#Hackgate : James #Murdoch and the church

#Hackgate : Police to investigate computer hacking claims.

#PapalKnighthoods fixed by #Blairs priest and riddle over the £34,000 given to Tory donor

Questions: Father Seed with Tory donor Xuelin Black
Questions: Father Seed with Tory donor Xuelin Black
A Chinese businesswoman is at the centre of a mystery over why Fr Seed gave her £34,000 from his order’s charity bank account.
Xuelin Black, 47, has lived in London since the late Nineties ‘developing business and political interests’.
In the run-up to last year’s Election she donated £50,000 to the Tories and was later invited to their summer ball. She now advises Mr Cameron’s Big Society ‘Tsar’ Lord Wei.
Last night the Franciscan order was investigating why Fr Seed gave her the £34,000 cheque drawn from its charity account. She held on to it for two months before paying it into Fr Seed’s personal account.
Fr Seed described it as a ‘loan’ when questioned by The Mail on Sunday but declined to elaborate.
Miss Black, who runs an import business was made a papal dame by Pope Benedict XVI. She insisted yesterday that Fr Seed had inherited money following an elderly relative’s death.
‘He didn’t have a bank account so I held on to it for a couple of months while he opened one,’ she said. She added that she was introduced to Archbishop Eugenio Sbarbaro by Fr Seed at a party ‘years ago’.
She said: ‘He [the Archbishop] told me about his good work and asked if I could help. I made a donation a few years later. I didn’t expect to be made a papal dame. I do loads of work for charity.’ She said the Archbishop flew to London to present her with the honour at the Ritz hotel. Fr Seed was also there.

#Hackgate #Vodaphane and #SteveNott in the year of 1999.

Read Steve Notts story and how he tried to warn the world how easy it was to listen into ANYONES  voicemail !

#Hackgate #MirrorGroup paid BLAGGER #PiersMorgan

#CapitalPunishment: by Lord Credo

He’s already won the support of three Tory MPs; Priti Patel, Philip Davies and Andrew Turner.

It has provoked a tidal wave of Twitter backlash – mostly from the usual suspects – but also from Fawkes fanboys.

One Twitterer said that while he didn’t agree with the death penalty for moral reasons, he did believe that it would be wise to at least have the debate in the more

#Hackgate #Murdoch An insult to Saint Gregory and the Church...

The eighty year-old media mogul lives in Beijing with his young Communist wife. Since 1985, he is the owner Fox one of crudest American TV stations in the war against Christian culture. His London tabloid has been and is filthy. Perhaps the biggest media force in the world, any war that helps Israel he promotes in his papers and other media outlets. Knighthood? May I suggest the order of Chairman Mao.

CNA reports: There are calls from all sides in British politics for Rupert Murdoch to hand back – or be stripped of – his papal knighthood if he is found culpable in any way for the recent phone hacking scandal involving his British tabloid newspaper, The News of the World. Read more here.

#Hackgate: #IanHurst #Panorama scoop missed by everyone !

Roy Greenslade at the GUARDIAN

Unsurprisingly, Monday's Panorama on phone-hacking meant that its revelations about illegal news-gathering activities got major attention.

But there was a real scoop in that programme that only the Irish Times appeared to spot - the breaking from cover of a former British army intelligence officer.

According to the paper, it was the first time that the man previously known by the pseudonym 'Martin Ingram' had revealed himself to be Ian Hurst.
Ingram/Hurst was involved in exposing a senior IRA figure, Freddie Scappaticci, as an informer. His codename was alleged to be Stakeknife.
In 2004, Hurst (as Ingram) wrote a book with the Irish journalist Greg Harkin, Stakeknife: Britain's secret agents in Ireland, which alleged that British intelligence officers had orchestrated assassinations in Northern Ireland.

Hurst served in the army's intelligence corps and the covert military intelligence unit known as the Force Research Unit (FRU). He served in Northern Ireland in two tours between 1981 and 1990.

He is regarded as a controversial figure, within both the British army and within Sinn F�in. He married a woman from Co Donegal, from a republican family, and says he now favours a united Ireland.

A lengthy Wikipedia entry on Ingram reflects suspicion about him and his claims from both sides.

Hurst decided to reveal himself because he believes the threat to his life has diminished. He told me: "It was an open secret for a long time because my name has been widely disseminated on the internet.

"Frankly, the IRA know where I am. There are no secrets from the IRA. I really don't perceive any meaningful threat from them."

Though he was filmed in France, Hurst no longer lives there. He is said to be "somewhere in England."

There appears to be some confusion about whether or not Panorama should have broadcast a picture of Scappaticci, and whether there were legal problems if it had chosen to do so.

This led to the publication of his picture in today's issue of the Irish-language newspaper Foinse, which is distributed across Ireland with the Irish Independent, with a claim that Panorama was prevented from using it.

In the programme itself, there was a bizarre scene in which Hurst was seen interviewing a computer expert (who was unidentified, with a pixelled face), who was allegedly hired by a private investigator to hack into Hurst's computer.

The expert, who was not named because he is said to be facing several charges, admitted placing a so-called Trojan virus on the hard-drive of Hurst's computer.

Hurst told the Irish Times that the now-dormant virus was discovered after Panorama sent it for technical examination.

It is claimed that the information allegedly gleaned was faxed to the News of the World's Dublin office. It was later shared with MI5, which implies - says the Irish Times - that the source for the programme's information about the newspaper's conduct came from MI5.

#Hackgate #IanHurst #StakeKnife #NOTW

Monday 14.3.2011 the BBC exposed how the News of the world hacked former British Army Intelligenc officer Ian Hurst ( Martin Ingram ) in the search for Stakeknife
" Freddie Scappaticci".

Hurst and others have been hacked by a hacker who cannot be named ( yet !)

#Hackgate: Operation #TULETA...Johnathon #Rees will he NOW be questioned ?

Scotland Yard
Metropolitan police to set up a new body to investigate computer hacking. Photograph: Felix Clay
Scotland Yard is to expand its investigations into unlawful newspaper practices by setting up a new task force to examine claims of computer hacking by the News of the World.

The Metropolitan Police said a formal investigation would be launched to take forward Operation Tuleta, which was set up to examine the use of "Trojan" emails that gives a hacker full access to a target computer's contents by infecting it with a virus.

The new team, reporting to Deputy Assistant Commissioner Sue Akers, will investigate matters not covered by Operation Weeting, the force's phone hacking probe.

A spokeswoman said: "Operation Tuleta is currently considering a number of allegations regarding breach of privacy, received by MPs since January 2011, which fall outside the remit of Operation Weeting, including computer hacking.

"Some aspects of this operation will move forward to a formal investigation. There will be a new team reporting to DAC Sue Akers. The formation of that team is yet to take place."

The announcement came after former army intelligence officer Ian Hurst said the force was formally investigating his claim that his computer was hacked by a private investigator working for the News of the World.

#Hackgate #McCann HOAX and #ClarenceMitchell

The sighting in India for those who have been busy with hackgate and cannot YET see the connection with the McCanns. The sighting was a HOAX from start to finish..DENIED by DEHLI police confirmed by SKYPhillipa on twitter  and yet Clarence Mitchell is still lying on behalf of the McCanns. Many have been in touch with Scotland Yard to ask what the hell is going on. Scotland Yard have no idea either, they also have no knowledge of a Madeleine sighting in DEHLI. Anyway it would appear the McCanns followers are asking too many questions so they have switched their FACEBOOK off.

I post again John Wards from the SLOG : Hackgate day120 :and ask again PLEASE see the connection. From the top, McCanns, Cameron, Andy Coulson, Clarence Mitchell and Gordon Brown:REBEKAH BROOKS has all the answers.

Friday, July 29, 2011

#Hackgate Day 199: #SteveNott warned of the dangers in 1999 #PIERS MORGAN ignored him !

Steve Nott

Concerned salesman went to Mirror….but Piers Morgan’s paper behaved suspiciously, did nothing


Vodafone blithely gave out information about how to hack to anyone who asked, claimed on radio there was ‘no risk’


How Steve Nott’s account suggests that TV news media might also have used hacking


Has he unearthed a broader security conspiracy?

Slog comment threader Steve Nott has revealed how he went to the police, the newspapers and other key institutions in 1999. He devoted a year thereafter to warning anyone who’d listen about how easy it was to hack a mobile phone. The cynicism of the tabloids in the way they handled his campaign is exactly what you’d expect….and Morgan’s Mirror was the worst of the lot. It was not until July 18th this year that Operation Weeting finally interviewed Mr Nott for three hours. He is to be called by the Leveson more